Fullständiga villkor för Telecos tjänster och webshop
Hantering av personuppgifter och villkor
Teleco behandlar personuppgifter om mig för att jag ska få en så anpassad kundupplevelse som möjligt. Hur länge uppgifterna sparas, och hur de används, framgår av nedan villkor. Du kan när som helst ta tillbaka ditt samtycke.
Ångerrätt på abonnemang
Du har rätt att ångra dig inom 14 dagar från att avtalet ingicks. Om du börjar använda tjänsten under ångerfristen kan du bli skyldig att ersätta Teleco för den del du använt, t.ex. samtalsavgifter, dataförbrukning osv.
Ångerrätt på hårdvara
Du har rätt att ångra dig under 14 dagar från att du tar emot varan. Om det uppkommer värdeminskning som beror på att du hanterat varan i större omfattning än vad som varit nödvändigt för att undersöka varans egenskaper eller funktion kan du bli skyldig att ersätta Teleco för värdeminskning, t ex kostnad till för rengöring, reparation, omprogrammering av hårdvaran eller mellanskillnaden mellan en ny och begagnad vara om varan inte längre kan säljas som ny.
Tillvägagångssätt vid ånger
Kontakta kundtjänst inom ångerfristen och returnera eventuell hårdvara, eller skriv ut Konsumentverkets ångerblankett och skicka den till: Teleco Mobile AB, 112 51 Stockholm
Ångerrätten gäller inte för företag eller andra näringsidkare.
Öppet köp
Utöver ångerrätten erbjuder Teleco öppet köp på tjänsten Hemtelefoni via Mobilnätet. Öppet köp innebär att du kan testa tjänsten i 30 dagar för att säkerställa att den motsvarar dina förväntningar och fungerar där du har tänkt använda den.
Vid nyttjande av öppet köp så debiteras du endast för eventuella betaltjänster och trafik till och från utlandet som du gjort.
Returer
När du utnyttjar ångerrätt eller öppet köp står vi givetvis för dina returfraktkostnader. Vi bifogar alltid en returfraktsedel med alla utskickade hårdvaror. Behöver du beställa en ny returfraktsedel kontaktar du vår kundtjänst. Varan ska returneras tillsammans med originalemballage och alla tillbehör (såsom manualer, sladdar, etc) för att undvika kostnader. Vid korrekt utövad ångerrätt och retur betalar du inget för tjänsten eller hårdvaran.
Leveranstider
Du kan alltid följa din leverans med ditt kolli-id som bifogas med orderbekräftelsen.
När din produkt finns i lager sker leveransen inom 2-3 arbetsdagar till ditt närmaste postombud. Vill du få leverans direkt hem till dörren eller till en annan adress så måste du beställa genom kundtjänst. Vid leverans sker en ID-kontroll som måste matcha det personnummer som du angett vid beställning.
Om produkten har en längre leveranstid så framgår det när du beställer.
Leveransstatus
Leverans 2-3 dagar: Varan finns på lager och skickas senast nästkommande arbetsdag.
Leverans 4-7 dagar: Varan finns på centrallager och skickas inom 2-3 arbetsdagar.
Beställningsvara: Varan måste beställas och en leveranstid kan inte anges.
Orderbekräftelse
Du får en orderbekräftelse inom en arbetsdag från det att du lagt en beställning på teleco.se.
Skadat gods
Undersök alltid paketet noggrant när du hämtar ut det. Är paketet skadat så ska du omedelbart kontakta kundtjänst samt göra en reklamation hos ditt postombud.
Kreditupplysning
Teleco Mobile AB tar alltid en kreditupplysning vid beställning av tjänster eller produkter. Detta för att säkerställa dels, kundens betalningsförmåga, att vi har rätt folkbokföringsadress och säkerställa att kunden inte blivit utsatt för identitetskapning.
Hantering av kundinformation
I ett första skede hanteras kreditupplysningen av våra system och illustreras med en grön, gul eller röd lampa. Har kunden önskat beställa en dyrare tjänst än de initialt blivit godkända för eller om vi ser andra varningsflaggor så kan vi beställa ytterligare en kreditupplysning för att kunna göra en manuell bedömning. Direkt efter att informationen använts så förstörs den, det är också därför vi måste göra en extra upplysning om vi ska göra en manuell bedömning. Information så som fullständigt namn, personnummer och folkbokföringsadress lagras dock enligt våra riktlinjer för hantering av personuppgifter.
CreditSafe och omfrågekopia
Teleco Mobile AB hämtar information från CreditSafe. Kreditupplysningen som tas lämnar inga spår och kan inte ses av någon annan än just Teleco Mobile ABs personal. Med andra ord påverkar den inte din kreditvärdighet. Du kommer att bli informerad via post eller din digitala brevlåda gällande vilken information som legat till grund för kreditbedömningen.
Mer information eller önskar du bli bortglömd
Kontakta vår kundtjänst på telefon 0771-40 45 40 eller skicka ett mail till support@teleco.se.